3 Een korte fietsdag - Reisverslag uit Tarnowskie Góry, Polen van bert westhuis - WaarBenJij.nu 3 Een korte fietsdag - Reisverslag uit Tarnowskie Góry, Polen van bert westhuis - WaarBenJij.nu

3 Een korte fietsdag

Door: bert

Blijf op de hoogte en volg bert

02 Februari 2017 | Polen, Tarnowskie Góry

Gisteren, na de 70 km, hebben we nog een tochtje van 12 km. gemaakt door de zoutvelden. Daar wordt zeewater in vlaktes ingelaten, waarna het moet drogen. Zoiets hebben we ooit, met Pim, gezien op een Caraïbisch eiland, Anguilla. Ik was vooral verbaasd dat Jacqueline dit nog wilde, na de toch wel behoorlijke afstand van die dag. Het gaat dus goed!
De nachtrust was wat minder: weer te warm, én huilende honden! Na een stevig ontbijt zaten we vanmorgen "pas" om kwart voor zeven op de fiets. Mooie ochtenden zijn het. We hoefden maar zo'n 50 km, en dat was om kwart over elf alweer gepiept. Nu zitten we heerlijk relaxt achter ons verblijf. We zijn de enige gasten, en de gastheer heeft alle tijd om ons te verwennen met fruitdrank, thee, en met wifi. Dat sloot hij speciaal voor ons aan bij ons huisje, zodat we hier lekker konden blijven zitten, en genieten van het uitzicht over een mooie tuin met daarachter een meertje. Daar gaan we straks nog kijken. Ze koken hier vandaag ook voor ons; we gaan niet meer op stap. De temperatuur is lekker - zo nu en dan is het bewolkt. Ook lekker.

Tja, en die foto's: weer op de kop! Ik heb alles maar verwijderd, en heb de illusie dat ze er nu goed, én in de goede volgorde, op komen. Maar er moeten er nog een paar geplaatst worden. En wie gelooft dat we nog in Polen zitten: het zij zo. Zouden de nachten daar ook zo heet zijn?

Het wegdek vandaag was prima. Dan heb je gelegenheid om goed om je heen te kijken, en ook om wat te filosoferen over de drukte hier in het verkeer. En zo kwam er toch weer eens een ezelgedichtje:

worden als een ezel valt niet mee
het is hier daarvoor veel te druk
de mannen scheuren in tuktuks
en ezels doen hier dus niet mee.

gegroet van Jacqueline en Bert

• 02 Februari 2017 - 11:58

Hans Zwagemaker:

Dag Jac en Bert,

Mooie verhalen met (de vorige keer) leuke foto's (die goed zijn voor wat nekkramp).
    Genieten lukt jullie prima, en - ach - slapen kan altijd nog.
    Het ezelsgedicht; bedankt! Het begin is er; wordt toch wel vervolgd?
    Ik begrijp dat je daar door de verkeersdrukte je emails niet al fietsend kunt lezen. Gelukkig maar: moeten ze in Nederland ook onmogelijk maken.
    Veel plezier gewenst daar, wij houden de economie hier wel draaiend (met een zwabberende SS van Financiën, vanmiddag wordt duidelijk of hij nog voor de verkiezingen naar huis mag).

Groet, Hans Z

• 02 Februari 2017 - 12:00

Hans Zwagemaker:

PS. Volgens Hallobuitenland.nl ben je in Tarnowskie Góry. In Sri Lanka?
    Ik kan je daar met een goedkoop telefoongesprek verrassen. Nu dus niet meer.
    Hans

• 02 Februari 2017 - 17:21

Gerda:

Wat heerlijk om van mijn werk thuis te komen en voor het koken of ander huishoudelijk ongemak jullie reisverslag te lezen. De foto's van de vorige keer staan keurig op mijn beeld dus voor mij geen nekkramp!
    Ik zie ons ook al in zo'n rustige tuin vol met planten op een lekker bankje zitten wegdromen en na te genieten van zo'n bijzondere fietsdag. Bert je neemt we wel weer mee op reis.... genieten dus.
    Groetjes Gerda