8 Een ontsnapte olifant. In Dickwella. - Reisverslag uit Chemnitz, Duitsland van bert westhuis - WaarBenJij.nu 8 Een ontsnapte olifant. In Dickwella. - Reisverslag uit Chemnitz, Duitsland van bert westhuis - WaarBenJij.nu

8 Een ontsnapte olifant. In Dickwella.

Door: bert

Blijf op de hoogte en volg bert

20 Februari 2017 | Duitsland, Chemnitz

Gisteren aangekomen in Dickwella, een stadje aan de zuidkust. Hier blijven we een dagje langer. We zitten op 50 meter van het strand; de golven maken flink lawaai. Vannacht ook, maar zo nu en dan werd het overstemd door de oude airco. Ons ontbijt vanmorgen bestond uit creamcrackers met smeerkaas, buffelyoghurt met jam erdoor, een cakeje en mangosap. Alles gisteren gehaald bij een goede supermarkt en een bakery. Die vind je in de wat grotere plaatsen wel. Gisteren al een mooie strandwandeling gemaakt, maar (nog?) niet echt te water geweest. Zojuist hebben we de fietsen maar eens schoongemaakt. De ketting gesmeerd; die was al wat aan het roesten. Maar alles werkt nog prima.
De dag ervóór was een korte etappe waar we toch lang over gedaan hebben. Onderweg kwamen we terecht in een drukte van belang. Ik had me, fietsend door meerdere wildparken, al wel eens afgevraagd of de olifanten daar nooit eens uitbreken: er staan geen hekken bij de in- en uitgangen. Het antwoord is nu duidelijk: ja! In een dorpje, langs de kant van de weg, stonden wel honderd dorpelingen, een aantal met telefoons om foto's te maken. Daar stond, midden in een tuin, een olifant! Die had waarschijnlijk die nacht een wandeling van zo'n tien kilometer gemaakt buiten zijn normale gebied. Er waren al mannen met dikke touwen bezig, er was al een grote vrachtwagen met de laadbak schuin naar beneden, en ook een forse graafmachine. De mensen hadden allemaal plezier, maar ook wel ontzag voor het beest: zodra hij een paar stappen hun kant uit kwam vloog iedereen alle kanten uit. Op enig moment kregen de mannen touwen om de achterpoten van de reus. Daarmee was de zaak nog lang niet geklaard, want sjor hem maar eens in die vrachtwagen. Op een gegeven moment ging hij er ook nog
bij liggen. Intussen had ik een praatje gemaakt met de man die de operatie leek te leiden. Die vond dat wij toch vooral de kans moesten krijgen om mooie foto's te maken. Dus stuurde hij een groep mensen uit elkaar: wij moesten vooraan staan! De fiets van Jacq stond aan de overkant van de weg, precies daar waar de graafmachine langs wilde voor weer een slimme poging. Wij hadden niet door dat ze haar fiets een stuk verderop gezet hadden. Toen we tenslotte weg gingen werd door meerdere omstanders gewezen waar de fiets was. Je voelt je echt veilig daar!
Ook onderweg stopten we op een plek waar prachtige knalblauwe en groene vogels vlogen. Drie mensen kwamen ons achterop gelopen: een moeder met twee dochters. Op weg naar? Ze vroegen of ze een foto van Jacq mochten maken. Dus mocht ik dat ook wel doen van hen. En daarna: liepen ze het hele eind weer terug!
Zo, nu eerst maar eens een pot thee halen, en dan.... in elk geval lekker luieren!

de golven is

• 20 Februari 2017 - 09:57

Sjaak:

Hallo Jacqueline Bert, nu is het wel afgelopen met die spannende verhalen foto's. Om dat te zien moesten wij op safari. Zitten jullie in Dikwella aan het Coconutbeach? Veel plezier nog Sjaak

• 20 Februari 2017 - 10:50

Truus:

haha..jullie komen al weer een olifant tegen..wat een mazzel..leuke foto van Jac..met mooie meisjes...geniet...groeten Bennie Truus

• 20 Februari 2017 - 16:57

Tineke.:

Wat een super ervaring dat van de olifant. Ik ben jaloers. Wel,heb ik 1 x olifant in een vrachtwagen gezien. Dat vond ik vreselijk zielig. Nu denk ik dat die ook was uitgebroken. Nou geniet nog maar even. Wij genieten van de verhalen.

• 20 Februari 2017 - 19:15

Hans En Riet:

Wat een beestenboel daar ! Allerlei maten en kleuren.
    Houdt sommigen wel een beetje op afstand ! Geniet verder van de boeiende reis. Mooie plaatjes zien we !
    groetjes, Hans en Riet

• 20 Februari 2017 - 23:05

Ageeth:

Een foto van jullie in het water mis ik nog!! Komt dat nog??
    groetjes van hier en nog hele fijne dagen,
    Ageeth

• 21 Februari 2017 - 11:29

EstherWever:

wat verrassend, alweer over olifanten, mooi verhaal en dat jullie dit mogen meebeleven, geweldig,
    nog genieten van deze boeiende reis en het mooie land!! gr.uit Zuidlaren.

• 23 Februari 2017 - 21:55

Gerrit:

Bedankt voor je verhalen en blijf uit de buurt van de krokodil. Geniet nog van de resterende dagen.
    Dinie en Gerrit